Sunday, July 12, 2009

Marwa al Sherbini : Barat Masih Berandaian Murahnya Darah Seorang Islam..


Tragedi yang menimpa Allahyarhamah Marwa al Sherbini cukup memilukan dan sukar diterima bagi mereka yang bergelar seorang Islam.

Peristiwa berdarah ini adalah rentetan malang terus menggigit umat Islam di seluruh dunia.

Ibu kepada seorang anak yang berusia 4 tahun ini, ditikam 18 kali oleh seorang rakyat Jerman di dalam sebuah mahkamah , manakala suaminya turut tercedera ditikam. Lebih menghibakan ,ketika itu Marwa mengandung 3 bulan.

Allahyarhamah merupakan seorang muslimah Mesir yang menetap di Jerman mengikut suaminya yang berjaya memperolehi biasiswa Phd di dalam bidang Kejuruteraan Genetik.

Marwa juga dikenali sebagai Pakar Farmasi dan seorang yang suka melakukan kerja-kerja kebajikan. Menjalani kehidupan di persekitaran baru cukup mencabar ditambah pula dengan perbedaan warna kulit dan agama.

Konflik tercetus apabila Allahyarhamah telah diganggu dan ditohmah ketika menemani anaknya bermain di taman permainan kanak-kanak.

Dengan hanya meminta agar anaknya turut diberi peluang untuk bermain buaian, beliau dituduh sebagai ' Muslim Terrorist' oleh Axel W, 28 tahun, yang merupakan juga jirannya.

Melihat situasi tersebut kerap berulang, jiran-jirannya yang lain menasihatkan agar Marwa mengambil tindakan undang-undang terhadap Axel.

Dan ketika proses perbicaraan berjalan, manusia berhati binatang yang bernama Axel W dengan tidak semena-mena menikam sebanyak 18 kali tikaman. Ya, 18 kali.

Dan ibu muda tersebut gugur menyembah bumi. Suaminya turut diperlakuan sedemikian rupa dan masih di dalam keadaan kritikal.

Agenda dan dakyah Amerika kini menampakkan kesannya. Dunia barat secara majoritinya kini memusuhi Islam dan mereka telah berjaya menanam bibit-bibit kebencian terhadap Islam di hati sanubari setiap warganya. Moga mereka mendapat balasan setimpalnya dari Allah SWT.

Marilah kita sama-sama berdoa agar umat Islam di seluruh dunia dilindungi dan selamatkan dari apa jua tragedi buruk dan bala bencana.

'We are free to wear what our religion orders us, just like you are free to follow your religions and believes...Our blood is not cheaper than yours'

Al-Fatihah buat Allahyarhamah Marwa Al Sherbini.

2 comments:

kotak_hati said...

Kejam sungguh!
Kesian anak pasangan tersebut.
Semoga roh Allayarhamah ditempatkan bersama golongan yang beriman.

al-Balingi said...

Manusia tidak beriman mmg buta dalam membezakan antara baik dan buruk...